Què opinen els voluntaris d’EFEC Adults?

Què opinen els voluntaris d’EFEC Adults?

Què opinen els voluntaris d’EFEC Adults?

Què et va portar a inscriure’t com a voluntari? Quines són les raons per les quals t’has apuntat al programa EFEC Adults?

Alexandre González Capel: Principalment el que m’ha motivat per inscriure’m com a voluntari del programa Efec Adults ha estat la satisfacció personal per explicar cultura financera.

EFEC AdultsFrancesc Serra: Aquest és el segon any que hi participo. Va ser la continuació lògica, després d’haver participat (i continuar participant) al programa EFEC.

Joan Orduña: Si considerava útil el programa d’EFEC a les escoles, vaig pensar que molt més útil seria pels adults, ja que crec que tenen més necessitat de coneixements.

Josep Francesc Reverté: Complementar l’activitat dels de 4t d’ESO.

Joaquim Roviralta: Continuar amb l’esperit formatiu de l’EFEC escoles a altres perfils i col·laborar amb la difusió dels conceptes financers als adults que ho requereixen.

Rodrigo Luna: Sóc voluntari d’ EFEC des de l’inici, em penso que des de la segona edició. Quan vaig conèixer que s’iniciava el Programa EFEC Adults de seguida vaig apuntar-m’hi com a voluntari.

Què t’aporta a nivell personal impartir aquests tallers?

Alexandre González Capel: Molta motivació, veient l’interès per aprendre del alumnes en aquestes edats.

Francesc Serra: La sensació de ser útil, compartint coneixements i ajudant a formar persones.

Joan Orduña: Satisfacció.

Josep Francesc Reverté: Conèixer de primera mà les seves necessitats i tractar d’obtenir una opinió crítica de la seva realitat.

Joaquim Roviralta: Estar en continuat contacte amb el món financer i ajudar a la societat.

Rodrigo Luna: És molt reconfortant donar a conèixer a la societat una pinzellada de cultura financera; i aquesta és una oportunitat única, el programa és bastant flexible i intento que el taller sigui el màxim participatiu possible.

EFEC Adults

Què t’ha sorprès més dels alumnes d’EFEC Adults? Quines diferències hi trobes amb els alumnes de 4t d’ESO?

Alexandre González Capel: Hi ha una diferència que per mi és bàsica respecte als alumnes de 4t d’ESO: la immediata posada en pràctica dels conceptes adquirits.

Francesc Serra: La diferència recau en la disparitat dels assistents, tant pel que fa a edat, formació, motivació… Però de totes maneres, he trobat ganes d’assimilar coneixements que no tenien, o almenys no tenien de forma ordenada. En alguns casos, per vivències pròpies, veus que ho traslladen al seu cas particular.

Joan Orduña: Tenen molt interès i més experiències viscudes i per tant els toca de més a prop.

Josep Francesc Reverté: En tan sols un taller he observat que es tractava d’un grup molt heterogeni, i en general amb preguntes més orientades a la realitat.

Joaquim Roviralta: Evidentment al ser adults i tenir la necessitat de formar-se per temes laborals i diversos, el nivell d’atenció dels assistents és molt bo.

Rodrigo Luna: Els alumnes adults, a diferència dels nois de 4t d’ESO, ja coneixen què és una nòmina, haver de passar el mes amb un sou i han tingut contacte amb entitats financeres. Tot el que es parla al taller els resulta familiar, i penso que els pot ajudar més en el seu dia a dia. A més, qui va a aquestes classes habitualment ho fa de manera voluntària.

Quins temes financers els interessa més als alumnes d’EFEC Adults?

Alexandre González Capel: Per la meva experiència, haig de dir que el pressupost va ser el que va generar més debat.

Francesc Serra: Jo diria que el que més interessa són els temes relatius a l’endeutament, ja que molts d’ells l’han viscut i agraeixen que els ensenyem uns principis bàsics. També interessa el tema del pressupost, ja que molts d’ells (tot i haver de gestionar les seves finances) no n’han fet mai cap, i els és fàcil copsar-ne la utilitat.EFEC Adults

Joan Orduña: Pressupost i finançament, els dos temes interessen.

Josep Francesc Reverté: Préstecs, hipoteques, tràmits…

Joaquim Roviralta: En ser una sola sessió de 90-120 minuts i ser un taller dens pel que fa a continguts, detecto l’interès en tot el temari destacant el pressupost familiar.

Rodrigo Luna: El pressupost per mi és bàsic. Però no es pot deixar de banda les explicacions sobre l’endeutament i les seves “trampes”, la diferència entre inversió i estalvi i diferents productes d’inversió i tipus de risc.

Quin nivell tenen els alumnes?

Alexandre González Capel: Hi ha persones que tenen nocions, però en general el nivell és baix.

Francesc Serra: El nivell és dispar, però en general tots segueixen les sessions i si tenen dubtes pregunten.

Joan Orduña: Molt variat, però amb moltes ganes d’aprendre.

Josep Francesc Reverté: Insuficient/baix per l’edat en què es troben.

Joaquim Roviralta: Només he fet un taller, però el nivell es mitjà amb ganes d’aprendre.

Rodrigo Luna: Molt bàsic, com la majoria de la població. Però amb més coneixements que els alumnes de 4rt d’ESO, sobretot perquè hi ha gent que tenen família, treballen…

Per què creus que és important que la societat tingui coneixements financers?

Alexandre González Capel: És molt important que sigui així per tenir un mínim de criteri a l’hora d’iniciar qualsevol pràctica financera.

Francesc Serra: Bàsicament per “aprendre a anar per la vida”. Per tenir uns fonaments que els permetin ser més crítics.

Joan Orduña: És fonamental en el dia a dia.

Josep Francesc Reverté: Perquè hi ha quantitat de gent disposada a aprofitar-se d’aquesta manca de coneixements, i la formació dóna tranquil·litat per gestionar el teu patrimoni.

Joaquim Roviralta: Evitar la problemàtica de les dificultats econòmiques dels darrers anys de crisi fent esment en el control de despeses i endeutament

Rodrigo Luna: La societat ha d’anar més segura pel món de les finances i els coneixements financers que els hi donem ben segur que els permetrà adquirir la base perquè així sigui.

Creus que la societat actual té prou cultura financera?

Alexandre González Capel: En general no gaire, si hi hagués cultura financera no hauria passat que moltes famílies es trobarien en una situació dramàtica financerament parlant.

Efec AdultsFrancesc Serra: Crec que està mancada de formació bàsica pel que fa a la gestió del dia a dia.

Joan Orduña: No, ni tan sols les persones a nivell universitari.

Josep Francesc Reverté: No, i es detecta també a nivell de persones amb responsabilitats.

Joaquim Roviralta: Falten coneixements, i a causa de les problemàtiques econòmiques existents, la gent té interès en millorar la seva cultura per evitar situacions viscudes.

Rodrigo Luna: No tenim gaire idea… i encara menys ho duem a la pràctica.

T’agradaria tornar a repetir l’experiència a EFEC Adults?

Alexandre González Capel: Per suposat, per a mi és una experiència única.

Francesc Serra: En principi, si. I si no surt cap entrebanc i el programa continua, espero ser-hi el proper any.

Joan Orduña: Si, una classe és poc.

Josep Francesc Reverté: Sí, m’agradaria repetir l’experiència.

Joaquim Roviralta: Si, i ajudar a millorar aquesta cultura.

Rodrigo Luna: I tant!

Recomanaries a altres companys?

Alexandre González Capel: I tant, quan més siguem millor, aquest tipus d’iniciatives s’han de potenciar.

Francesc Serra: Si, i de fet ja ho he recomanat.

Joan Orduña: Si.

Josep Francesc Reverté: Si, per descomptat.

Joaquim Roviralta: Si.

Rodrigo Luna: Obrir-nos a noves experiències sempre és interesant. Clar que ho recomano.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l' enllaç per a més informació ACEPTAR